Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Теплохід "Зоря": особливості, технічні характеристики, будова судна


Опубликованно 21.04.2018 06:39

Теплохід

Теплохід «Зоря» або річковий трамвайчик був створений за проектом А. А. Оскольського і багатьох фахівців ЦНДІ ім. Ак. Крилова в 1962 році. На той час його конструкція була справжнім проривом. Судно могло пересуватися абсолютно несудноплавних річках країни з кам'янистим дном. У зв'язку з таким призначенням в конструкцію теплохода розробники заклали низку особливостей, яких до того часу не мало жодне судно Радянського Союзу, так і аналогів такої технології не було у світовій практиці.

Теплохід типу «Зоря» - це глиссирующее судно, що перевозило по невеликих річках людей і багажи, однак тільки в денний час. Розглянемо докладніше, чому його конструкція дозволяла проходити в тих місцях, де інше судно навіть не почала б рух.Особливості конструкції судна

У теплоході «Зоря» використовували склопластик. Це значно зменшило вагу судна і дозволило перевозити пасажирів на малих річках Радянського Союзу. Вперше в світі на «Зорі» розробники встановили повітряну мастило днища. Така технологія була відома давно, але на практиці ще ніде не застосовувалася. Це дозволило знизити опір руху теплохода, помітно додавши швидкість.

Обводи зробили об'єднані: в носовій частині судна використовували систему «Морські сани із зворотного кілеватостью, а на кормі – звичайну. Завдяки цій властивості, судно може пересуватися по кам'янистому дрібному дну.

Спочатку встановили на теплоході «Зоря» одноступінчатий полупогруженный водомет з спрямляются апаратом і з поджатым вихідним перетином до 0,8, але в ході експериментів технологи прийшли до висновку, що даний апарат зовсім незначно збільшує швидкість судна, і вирішили його не ставити. В результаті на судні немає спрямляющего апарату для водомети.

Судно такого типу здатне швартуватися на пологих берегах, без причальних споруд, так як має низьку осідання – 0,5 метра і може виходити носовою частиною прямо на берег землі. Для спуску пасажирів навіть не використовується трап.Технічні характеристики

Теплохід «Зоря» має чотиритактний дизельний наддувний двигун з 12 циліндрами та потужністю 900 кінських сил. Двигун надійний і економічний. При 1400 оборотів в хвилину палива витрачається близько 130 кг на годину.

Діаметр кожного циліндра становить 18 див.

Довжина судна – 23,9 метри, шириною – 3,93 метра.

Водотоннажність судна з вантажем – 29,85 тонн, а в порожньому стані – 19,45 тонн.

Теплохід «Зоря» може розвивати швидкість до 45 км/год.

На судні два керма, що знаходяться за зрізом сопла водомети, які забезпечують хорошу маневреність при русі вперед, так і під час заднього ходу, коли перекриваються заслінки і вода направляється у спеціальні канали, що забезпечують задній хід судну.

На водозаборнике розташована захисна решітка, яка очищається через спеціальний невеликий люк.Будова судна

Корпус судна зроблений з алюмінієво-магнієвого сплаву. Верхні налаштування теплохода, в основному, виконані зі склопластику. Машинне відділення і рульова рубка розташовуються спереду судна. Салон для пасажирів має автобусний тип з м'якими і зручними сидіннями, розрахованими на трьох людей біля кожного борту.

Сидячих місць на теплоході – 60. В таких судах є ще і багажне відділення. На інших, де не розраховане простір для перевезення вантажу, сидінь більше. Поміщаються 66 осіб. Правилами дозволено перевозити стоячих пасажирів. Тоді розміщується на теплоході 86 осіб. Але стоячи можна перебувати на судні тільки тоді, коли тривалість рейсу не більше двох годин.

Моторний відсік відокремлюється від пасажирського вантажним відділенням і туалетом.Експлуатація суден типу «Зоря»

Вперше цей теплохід пройшов ходові випробування на річці Мста в 1964 році. Показав себе відмінно. З тих пір пройшло багато часу, річкові трамвайчики припали до душі і пасажирам, і різним пароплавствам неосяжної країни.

Існували віддалені населені пункти, що не мають доріг. Єдиним транспортом для людей, що живуть в глибинці, були річки. До розробки таких теплоходів дістатися до таких населених пунктів було неможливо, так як річки мали кам'янисте дно і були мілководні. З появою таких глиссерных трамвайчиків люди отримали можливість виїжджати на великі селища і міста за покупками і на роботу.

Такі судна були присутні майже на всіх річках і пароплавствах Росії (крім Кубанського).Недоліки судів

Теплоходи типу «Зоря» періодично ремонтували, удосконалили конструкції. Налічувалося близько 200 теплоходів, які працюють на річках Сибіру, Уралу, Далекого Сходу і Північного Заходу Росії. Суду перевозили туристів і грибників, які приїжджають помилуватися красою природи тих місць. Але з-за гліссірующей конструкції суду сильно трясло, особливо при найменшому хвилюванні на річці. Шум в салоні був такий, що люди змушені були підвищувати голос, щоб один одного чути.

Розробники боролися з недоліками, але сизий дим з двигуна і чадные гази псували екологію тих місць, часто за борт потрапляли викиди нафтопродуктів. При пологих зупинках порушувалася структура берегової лінії, розмивалися берега. На суднах з одним двигуном часті аварії, пов'язані з відмовою двигуна.Обмеження

В європейській частині країни заборонена експлуатація «Зорі». Зараз суду можна зустріти тільки на сибірських річках. За розкладом теплохід «Зоря» здійснює поїздки з 15 травня по 11 жовтня, перевозячи пасажирів два рази в день.


banner14

Категория: Путешествия

Теплохід "Зоря": особливості, технічні характеристики, будова судна


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.