Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Ростов, залізничний вокзал: історія, опис, фото


Опубликованно 09.04.2018 08:36

Ростов, залізничний вокзал: історія, опис, фото

Головний залізничний вокзал Ростова-на-Дону – це вузлова станція Північно-Кавказької залізниці, яка визнана однією з найбільш популярних в нашій країні. Це комплекс, що складається з двох вокзалів: головного, з якого відправляються в шлях поїзда далекого прямування і приміського. Залізничний вокзал Ростова-на-Дону виглядає досить респектабельно. Мало кому відомо, що це споруда має досить бурхливу історію, яка налічує майже півтора століття.

Історія

Вокзал донський столиці за свою довгу історію пережив багато - і Громадянську війну, і Велику Вітчизняну, коли прямо на його території йшли запеклі бої. Будівля залізничного вокзалу в Ростові з'явилося в 1875 році — на землі, яку Міська Дума виділила під будівництво. На жаль, історія не зберегла ім'я автора проекту першого споруди.

На ті часи це був один з найбільших на півдні Росії вокзал, який розташувався в заплаві річки Темерник.

Вокзал в роки Вітчизняної війни

У цей важкий для країни період ж/д вокзал в Ростові-на-Дону прославив лейтенант Гукас Мадоян. У перших числах лютого 1943 року бійці зведеного батальйону 159-ї бригади під його керівництвом перейшли по льоду замерзлий Дон, раптовим штурмом захопили привокзальну територію міста.

Для фашистів це стало цілковитою несподіванкою — на рейках чекали відправки ешелони, навантажені військовою технікою, яка мала бути відправлена в Таганрог. Жителі міста всіляко допомагали воїнам — хлібом і медикаментами, виходжували поранених. Під натиском переважаючих сил ворога група Мадояна відійшла до вокзалу і утримувала його до 14 лютого, незважаючи на шквальний вогонь ворожої артилерії і бомбардувань з повітря.

За свідченням очевидців, здавалося, що тут горіла не тільки земля, але і повітря. Завдяки машиністові Хижняку, який пізніше був убитий ворожим снайпером, бійці змогли перейти в ливарний цех заводу імені Леніна (паровозоремонтного). Бомби німецької авіації впали на спорожніле будівля вокзалу, а група Мадояна, під прикриттям потужних стін заводу, тримала під обстрілом вокзал, не даючи змоги окупантам використовувати залізницю.

Гукас Мадоян за мужність і героїзм при виконанні бойового завдання був у 1943 році удостоєний високого звання Героя Радянського Союзу. Більш того, цей подвиг зазначив і президент США Рузвельт, наградивший героя золотою медаллю армії США.Відновлення

Чи варто говорити про те, що в ході таких боїв будинок ж/д вокзалу в Ростові було практично знищено. Пізніше воно було відновлено, неодноразово добудовувалася і реконструювалося. В кінці сімдесятих років минулого століття будівля по частинам було розібрано для того, щоб звільнити місце новому сучасному вокзалу з висотної готелем.

У 2004 році завершилася масштабна реконструкція комплексу, після якої над рейками до будівлі вокзалу був прибудований конкорс з просторими залами очікування та зручними виходами на платформи. Інженери і архітектори «Кавжелдорпроекта» керовані Ст. А. Сухорукової, спочатку планували створення трьох конкорсів, а також зведення залізничної естакади для зручності посадки і висадки пасажирів. Як планувалося, підземний рівень вокзалу зайняв паркінг, а на другому поверсі розташувався торговий центр.

На головній станції знаходяться три платформи і п'ять залізничних шляхів. Ще три шляхи є маневровими. Платформи вміщують двадцять вісім вагонів.

Сьогодні «Ростов-Головний» – це найбільший вокзал на півдні Росії з великим пасажиропотоком і пропускною здатністю. На території вокзалу працюють кілька кафе, ресторан, пункт невідкладної медичної допомоги, готель, камери зберігання.

Оскільки з кожним роком зростає пасажиропотік, планується незабаром нова реконструкція та технологічне переоснащення.

Подальший розвиток

Наступна реконструкція залізничного вокзалу у Ростові передбачає розширення та облаштування платформ для високошвидкісних поїздів, і спорудження багатофункціонального комплексу. У розробленому проекті пропонується три види реконструкції: лінійна, майданна і підземна. Планується освоєння і підземної площі території вокзалу: на двох рівнях повинен розташуватися торгово-розважальний комплекс. Таким чином, реконструкція з підвищенням показників транспортного обслуговування та функціонального рівня і призведе до створення великого сучасного вокзального комплексу.


banner14

Категория: Путешествия

Ростов, залізничний вокзал: історія, опис, фото


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.