Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Радянський електромобіль ВАЗ: огляд, особливості, характеристики, історія створення та відгуки


Опубликованно 08.01.2019 18:05

Радянський електромобіль ВАЗ: огляд, особливості, характеристики, історія створення та відгуки

Автомобіль з електродвигуном почав пересуватися по дорогах раніше, ніж автомобіля з бензиновим двигуном (1841 рік). Наприкінці позаминулого століття В Америці на електромобілях щосили ставили різні рекорди, у тому числі пробіг від Чикаго до Мілуокі (170 км), без підзарядки витримуючи швидкість 55 км/год.

На початку минулого століття в США електромобілі продавалися в півтора рази краще, ніж працюючі на двигуні внутрішнього згоряння, і лише зовсім трохи поступалися «паровикам» (працюючим на паровому двигуні). Перелом у цю тенденцію внесла Перша світова війна, так як військова техніка краще працювала на бензині, так і з заправкою особливих проблем у неї не було. Навіть такий геній, як Тесла, побудував у тридцяті роки XX століття унікальний електромобіль, разгонявшийся до 150 км/год і, за словами винахідника, заряджається прямо по ходу руху, нічого не зміг зробити. «Бензинова мафія» перемогла, і електромотор на півстоліття в західному світі вийшов з моди.

Радянський електромобіль ВАЗ: історія

Поки на заході зірка електромоторів заходила, на сході, тобто в СРСР, вона тільки почала сходити. У середині тридцятих років минулого століття паралельно були створені два електромобіля: Перший - на базі автомобіля ГАЗ-А, який сам був прем'єрної автомашиною (тип фаетон) масової радянської збірки. Другий – сміттєвоз на базі ЗІС-5, який сам був другим за кількістю вироблених в передвоєнні роки вантажівкою. Відразу за кабіною розміщувалися акумулятори вагою 1,4 тонни, «з'їдаючи» половину вантажопідйомності. Інше місце відводилося під два контейнери під сміття, кожен з яких максимально міг взяти вагу в 0,9 тонни. Швидкість сміттєвоза становила 24 км/год, а запас ходу — 40 км

По закінченні війни електромобілі стали розробляти НАМИ, але далі дослідної партії НАМИ-750 (вантажопідйомність 0,5 тонни) і НАМИ-751 (вантажопідйомність 1,5 тонни) справа не зрушилася.

Знову до питань автомобіля з електромотором в СРСР повернулися на початку 70-х років минулого століття і найбільшого успіху домоглися працівники Автовазу. Вони працювали і створили: ВАЗ-Э1101 на прізвисько Чебурашка з переднім приводом. На його основі - розкритий контролер ВАЗ-Э1101. Принципово нову легковик ВАЗ-1801 по прізвиську Поні. Перший електрокар, який дійшов до серійного випуску на основі ВАЗ-2102 (проект 2801 Електро). Проходили випробування і вантажівки - ВАЗ-2301 і ВАЗ-2313, а також фургони ВАЗ-2702 і ВАЗ-2802.

На початку 80-х років минулого століття було проведено п'ять десятків електромобілів на базі ВАЗ-2102. Пробували перевести на електротягу знамениту "дев'ятку" (ВАЗ-2109Э), «Окр» (ВАЗ-1111Э) і «Ниву» (ВАЗ-2131Э). Проте нічого в серію так і не пішло. Стало абсолютно ясно, що перетворювати в серійні електрокари бензинові машини - справа безперспективна. Однак розробляти з самого початку принципово нову ідею - справа ще більш клопітка. І вирішили віддати під справу електричного прогресу ВАЗ-2102 (універсал), спорудивши з нього роз'їзний фургон.

Електрокар ВАЗ-1801 "Поні"

Реалізація проекту ВАЗ-1801 почалася зі створення спеціального шасі, повністю враховує своєрідність його рушія. Його прозвали малим Чебурашкою, так як спочатку скористалися напрацюваннями відповідного проекту - ВАЗ-Э11011. Для роботи на великих відкритих просторах курортів, парків і так далі, потрібний не просто електромобіль, а відкрите авто для роботи в літній час. Їм і став проект 1801 по прізвиську Поні через характерних рис зовнішності. Низьке кріплення і задній привід Поні отримав тільки з міркувань зменшення ваги. Дещо, в тому числі і підвіску, взяли від ВАЗ-2108, яка в той же час перебувала в стадії розробки. Управління було найпростіше – односпицевый кермо, дві педалі і «ручник». «Поні» і Московська олімпіада

Вирішити задачу по серійному випуску електромобіля ВАЗ «Поні» до Московської олімпіади не вдалося, а тут ще перший дослідний екземпляр згорів. Так і згорнули б проект, якщо б не 60-річний ювілей радянського автомобілебудування. На виставці, присвяченій йому, всі хотіли показати щось нове, оригінальне. Ось на Автовазі і згадали про проект 1801. Електромобіль був практично готовий до запуску, і при швидкості 40 км/год міг проїхати без підзарядки до 120 км. Обидва наявні примірники підновили, поставили логотип «Поні», замінили односпицевый кермо на двухспицевый - і виставкові екземпляри були готові. «Поні» успішно дебютували на виставці, що проходила в Москві на ВДНГ, але це була лебедина пісня проекту. Один автомобіль відправили в музей Автовазу, а другий – працювати на футбольному стадіоні заводу. ВАЗ-2801 «Електро»

Два перших досвідчених зразка електромобіля ВАЗ-2102 були побудовані в середині сімдесятих років XX століття. Для оснащення автомобілів електромоторами вагою понад 1/3 тонни довелося зняти задні сидіння і двері. За підсумками випробувань цей проект (ВАЗ–2801 "Електро") В. Ф. Барановського оцінено позитивно і рекомендований до виробництва. Але роботи почалися в 1981 р., коли була випущена єдина партія електрокарів на основі серійної моделі ВАЗ-2102 (проект 2801). З урахуванням досвідчених зразків всього було вироблено трохи більше півсотні штук таких автомобілів, які представляли із себе критий 2-дверний фургон з гофрованими фільонками замість задніх бічних вікон.

Майже всі вони на боковинах мали напис «Електро», і крім появи на різних виставках розвозили сніданки і поштові відправлення на Автовазі і в одному з московських автопарків. Але більша частина була відправлена на Україну (Київ, Запоріжжя, Миргород і так далі). Недоліки електрокарів ВАЗ

Як і у всіх електромобілів XXI століття, у електромобіля ВАЗ головний недолік – малий запас ходу на одній зарядці. Він становив до 110 км при швидкості не більше 40 км/год. Електромотори ПТ-125 (25 кВт) та ПТ-146 (40 кВт) давали можливість рухатися з максимальною швидкістю 87 км/год.

Крім того, фактично відсутня мережа підзарядок, на яких зарядка йшла швидко, і електромобілі в більшості своїй заряджалися від звичайної електромережі. Тому процес підзарядки міг займати до 20 годин, так і вартість електрообладнання, особливо акумулятора, була досить висока. Відгуки говорять, що використовувати такі авто просто недоцільно. Технічні характеристики

Електромобіль ВАЗ-2102Э (проект 2801), производившийся у СРСР, мав такі характеристики: Виробник - АвтоВАЗ. Кількість місць – 2. Число дверей – 3. Двигун - ПТ-125 потужністю 35 л/с. Максимальна швидкість - 87 км/год, розгін до 30 км/год за 4 сек. Запас ходу без підзарядки - 110 км при швидкості 40 км/год. Довжина – 4 м. Ширина – 1,6 м. Висота – 1,4 м. Кліренс – 0,17 м. Вага автомобіля – 1,6 тонни споряджена і майже 2 тонни повна. Маса АКБ – 0,38 тонни. Вантажопідйомність – 0,34 тонни.

Електромобіль ВАЗ Ellada

Вазівський електрокар, побудований у 2011 р. на базі Lada Kalina, розганяється до 140 км/год і без підзарядки в теплу пору року може пройти півтори сотні кілометрів (при мінусовій температурі запас ходу знижується на 1/3). Західні аналоги мають показник в 2-3 рази вище, а ось вартість на ? менше. Скільки коштує електромобіль ВАЗ "Калина" електро? Ціна Kalina Ellada 1,25 млн руб., тоді як "Mitsubishi i-MiEV" - в районі 1 млн руб. Розробка цього проекту коштувала більше 10 млн євро, і він явно не окупився. Із запланованих до постачання в 2013-2015 р. сотні таких електрокарів в Ставропольський край поставили всього п'ять. Першу серію в 100 автомобілів завод все-таки справив, але продавав «Елладу» тільки юридичним особам (в цілях полегшення збору інформації про експлуатацію) за ціною 960 тис. руб.

Маючи максимальну швидкість 130 км/год, прискорюється ця «Калина» не швидко (до 100 кілометрів за 18 секунд). Відгуки кажуть, що викликає здивування низька шумність цього процесу. Керованість і плавність ходу електромобіля ВАЗ «Еллада» істотно краще, ніж у стандартної «Калини (допоміг збільшений на центнер вага і низький центр тяжіння). Експлуатація п'яти електромобілів в таксопарках Ставропольського краю показала їх невибагливість і дешевизну обслуговування. З-за малого числа працюючих стаціонарних електрозаправок заряджаються вони в основному вночі від звичайної електромережі. Для повної зарядки достатньо восьми годин. Перспективи випуску

Разом з тим перспективи електромобіля «Калина Еллада» дуже туманні. Стаціонарних електрозаправок в достатній кількості в Росії не передбачається, а підключення до внутрішньої мережі автомобіля кондиціонера влітку, а взимку електрообігріву і завжди - магнітоли істотно, тобто більш ніж в 2 рази, скоротить запас ходу.

Цікаво, що в Литві майстра-«кулібіни», взявши за зразок ВАЗ-2108 "Електро", з старенького серійного ВАЗ-2106 зробили електромобіль ВАЗ своїми руками.

Демонтувавши двигун внутрішнього згоряння і поставивши на авто електромотор, п'ять акумуляторів і контролер потужності, вони показали на відео поїздку зі швидкістю 40 км/год. Автор: Афанасьєв Юрій 1 Жовтня 2018


banner14

Категория: Автомобили

Радянський електромобіль ВАЗ: огляд, особливості, характеристики, історія створення та відгуки


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.