Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Опубликованно 02.10.2018 04:21

Планетарій в Нижньому Новгороді - зіркова подорож в космос!

Вперше ідея про створення моделі зоряного неба прийшла в голову німецькому фізику, засновнику Німецького музею Отто фон Міллеру в 1919 році. Це було трагічний час, коли догоряла світова війна, в якій Німеччина, як і інші європейські країни, зазнала колосальних втрат.

Ідея про величезному астрономічному атракціоні втілилася не відразу – лише після того, як був створений проекційний апарат, а це сталося в 1923 році, на заводі оптичних приладів Цейса в Єні. Тоді ж в Єні відбулася перша демонстрація карти зоряного неба.

Планетарій користувався колосальним успіхом та аналогічні споруди відкривалися одна за одною в різних країнах і містах. Планетарій в Нижньому Новгороді відкритий в 1948 році, незабаром після завершення війни. Спочатку він зайняв приміщення Олексіївської церкви, що знаходилася в Благовіщенському монастирі, і розміщувався там довго. Лише у 2005 році будівлю собору було повернуто Російської православної церкви, а для планетарію побудовано спеціальне приміщення. Технічне оснащення планетарію

Новий планетарій в Нижньому Новгороді перевершив попередній і розмірами, і застосовуваними технологіями. Це перший цифровий планетарій в Росії, що використав у роботі комп'ютерну техніку та лазерну оптику. Для нього розроблена комп'ютерна програма, що дозволяє показувати рух світил в динаміці, демонструвати карту зоряного неба для різних пір року і будь-яких географічних точок.

Глядачі можуть побачити зоряне небо Південної і Північної півкуль, познайомитися з назвами зірок і сузір'їв, навчитися орієнтації по зірках. Планетарій в Нижньому Новгороді проводить до 1300 освітніх заходів на рік, його щорічно відвідують до 50 тисяч глядачів.

Найбільш ефектний і видовищний Великий зоряний зал відкрито в 2007 році. Його відкриття відбулося в 50-ту річницю Космічної ери, 4 жовтня 2007 року – саме в цей день в 1957 році радянські люди вивели на орбіту перший космічний супутник.

Зв'язок з освітніми програмами

Планетарій в Нижньому Новгороді відкриває двері для шкільних екскурсій, тут проводяться уроки астрономії, а також заняття астрономічних гуртків. Тематично близькими є проблеми космонавтики і в планетарії організовуються заходи, присвячені польотів в космос, а також встановлено тренажери, на яких імітується стикування космічних апаратів на орбіті.

Місце розташування нового планетарію – поряд з цирком. Таке сусідство сприяло популяризації: планетарій Нижній Новгород, афіша якого поряд з циркової афішею, залучив нових відвідувачів. Космічний тренажер в Нижньому Новгороді

Варто окремо розповісти про тренажері, встановленому в планетарії. Це високотехнологічне споруда, що дозволяє виконати всі етапи подстыковки корабля Союз ТМА до МКС. Стиковка виконується в різних варіантах, до різних частин станції.

Таких тренажерів в Росії чотири, причому перший знаходиться в Зоряному містечку і використовувався для тренування космонавтів перед реальною роботою в космосі. Другий такий же тренажер знаходиться в Новочеркаську, третій – в Музеї космонавтики в Москві.

Технічне оснащення планетарію в Нижньому Новгороді лідирує в Росії і знаходиться на передовому рівні у світових масштабах. З 4000 діючих планетаріїв технічний рівень нижегородського – на 200 місці.

Зазначимо, що планетарії нашої країни об'єднані в Асоціацію, координують свою діяльність, беруть участь у спільних проектах. Ефект віртуальної реальності

Цифрові технології дозволяють досягти ефекту «занурення», коли глядачі можуть спостерігати зоряне небо в тому обсязі, який доступний космонавтів на орбіті. Програмісти і астрономи вдосконалюють програмне забезпечення, домагаючись точності і наочності при демонстрації космічних світил.

У людей, які відвідують планетарій, нерідко виникає бажання розглянути справжні зірки, тим більше що це зараз можливо: телескопи з цифровим керуванням і потужною оптикою є у продажу. Астрономія стала доступна не тільки професійним ученим, але і любителям. Науково-популярна астрономія

Цифровий планетарій – це не тільки демонстрація зоряного неба. Цифрові технології зробили можливою візуалізацію небесних тіл – як якщо б ми до них наблизилися. Сонячні протуберанці, кільця Сатурна, місячні кратери можна побачити в пізнавальних відеофільмах, і видовищні панорами супроводжуються поясненнями лектора. Для тих, хто хоче відвідати планетарій Нижнього Новгорода, розклад публікується на афішах.

Планетарні новини в Нижньому Новгороді

Планетарій популярний серед жителів міста. Саме тому новий житловий комплекс назвали його ім'ям.

РК Планетарій, Нижній Новгород – це адреса сучасного, добре обладнаного комплексу, екологічного і зручного для проживаючих.

Жителі і гості Нижнього Новгорода, ласкаво просимо в Планетарій за адресою Революційна вул., 20! Автор: Алісія 5 Вересня, 2018

banner14

Категория: Путешествия

Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.